Marketspace Nedir?
Marketspace, sanal bir satış alanını tanımlamak için
üretilen bir terimdir. Özellikle, bir işletmenin ürünlerini pazarladığı veya
satışa sunduğu Internet üzerindeki tüm alanlara işaret eder. Dijital reklamlar,
bloglar, sosyal ağ siteleri ve resmi ticari web siteleri de dahil olmak üzere
tek bir web sitesi veya elektronik alanların birleşimi olabilir. Dilediğiniz
kadar içerik siparişi verebileceğiniz
adres ajans içeriktir.
Bireylerin ve işletmelerin satın alma faaliyetleri çevrimiçi
seçeneklerin geliştirilmesiyle değiştiğinden satın alma kararlarını ve
işlemlerini tanımlamak için kullanılan terminoloji de aynı şekilde. Pazar alanı
terimi en iyi örnektir. Gerçek, fiziksel satış alanları - genel olarak pazar -
denir ve sanal, fiziksel olmayan satış alanları arasında ayrım yapmak için
kullanılır. Güncel konularda da içerik siparişi verilebilir.
Bir işletmenin sanal pazar alanının temel taşı genellikle
şirket web sitesidir. Bu site tamamen bilgilendirme amaçlı bir site olabilir,
ancak müşterilerin doğrudan siteden alışveriş yapmalarını sağlayan bir
e-ticaret bileşeni içerir. Site ayrıca sosyal medya sitelerine veya diğer sanal
konumlara bağlantılar içerebilir. Bu tür siteler sıklıkla müşterilerin yorum
yapabileceği bir blog gibi etkileşimli bileşenleri sunar; müşterilerin bilgi ve
görüş alışverişinde bulunabileceği bir alan; ve müşterilerin satış, kupon veya
habere ilişkin e-posta bildirimine kaydolabileceği bir portal.
Bir pazar yeri, birçok ticaretin mal veya hizmetlerini
sattığı veya reklamını yaptığı genel ticaret sitelerini de içerebilir.
Müşteriler genelde fiyatları, araştırma satıcılarını ve siparişlerini bu tür
sitelerde çevrimiçi olarak karşılaştırabilirler. Bu tür bazı siteler, sık
alışveriş ödül programları, toplu satın alma indirimleri veya ücretsiz gönderim
gibi ek avantajlar da sunmaktadır.
Sosyal medya siteleri, pazarlama planlarının çoğunda önemli
bir bileşen oluşturmaktadır. Bu tür siteler, işletmelerin şirkete daha önce
ilgi gösterdikleri ve iletişim hatlarını açmaya inisiyatif kullandıkları çok
sayıda tüketici ile iletişim kurmalarına izin verir. Aynı zamanda, müşterilerle
etkileşim kurabilecek ve potansiyel olarak diğer pazarlama girişimlerinde
kullanılabilecek referanslar sunabilecek yarışmaların kolaylaştırılmasına izin
verir. Sosyal medya siteleri aracılığıyla iletişim, genellikle müşterilerin ve
potansiyel müşterilerin işle kişisel bir düzeyde bağlantı kurma hissi tanıyan
diğer İnternet türleri veya geleneksel iletişim türlerinden daha rahattır.
Bu terimin, elektronik alımlardaki artışa yanıt olarak
doksanlı yılların ortalarında geliştiği düşünülmektedir. Harvard Business
incelemesinde, sanal satış ve tuğla-harç perakendeciliğinde kullanılan farklı
pazarlama stratejilerini anlatan bir makalede ilk kez kullanılmış olabilir. Bu
tür stratejiler zamanla gelişti, ancak çoğu uzman, pazarlamanın fiziksel
pazarlarda sanal pazar alanlarından çok farklı olduğunu kabul ediyor. Bunun
gibi daha pek çok makale içerik siparişi verilerek satın alınır.
Yorumlar
Yorum Gönder