Birincil Pazar Nedir?
Birincil pazar, hem iş çevrelerinde hem de yatırım
çevrelerinde kullanılan bir terimdir. Yatırımda, bu terim, yakınlarda ihraç
edilen hisse senedi veya yeni tahvil ihraçları gibi yeni elde edilebilir
yatırımları elde etmeyi mümkün kılan satışlarla ilgilidir. Ticari çevrelerde,
birincil pazar, malların ve hizmetlerin alımlarının gerçekleştiği üreticiler ve
müşteriler arasındaki etkileşimin ilk katmanını ifade eder.
Yatırımcılara, birincil piyasanın varlığının belirlenmesi,
yeni hisse senedi ihraçları ve diğer yeni yatırım türleri temininde önem taşır.
Bu pazar, ihraç eden kuruluşlar adına yatırımların alımını yapan aracıların
varlığını içerebilir. Bir aracı, yaklaşmakta olan ilk halka arzlarla veya yeni
tahvil ihracıyla ilgili bilgi sahibi bir aracı kurum ya da bayi olabilir.
Bireysel yatırımcıların birincil ya da yeni bir ihraç pazarına girmeleri
mümkündür; ancak, aracıların kullanılması çoğu zaman istenen yatırımları bulma
ve güvence altına alma sürecini kolaylaştırır. Sizde bu tarz makaleler için bu
hizmetleri alabilirsiniz;
Yatırımcıların odaklandığı birincil pazarda, yatırımcılar
hisse senedi ihracı tarafından başlatılan halka arz fiyata kısa süre önce
çıkarılan yatırımları temin edebiliyorlar. Halka arzın ilk aşaması
tamamlandıktan sonra, yeni hisse açık pazarda aktif olarak işlem görene kadar
hisse başına fiyatın artması ihtimali yüksek olduğu için, bu fiyat genellikle
arzu edilir. Bu nedenle, birincil pazar çoğu zaman yeni sorunlar elde etmek
için en iyi yol olarak görülmekte ve hemen bir getiri elde etmeye başlamıştır.
Ürünlerini satma yollarını arayan üreticiler için birincil
pazar çoğu zaman ürünleri toptan satın almak ve daha sonra tüketicilere satmak
isteyen mağazalar veya bayilerdir. Perakendeci doğrudan üreticiden satın alan
yerel olarak sahip olunan bir işletme olabilir veya konsorsiyum üyeleri adına
ürünleri toplu olarak satın almak için üretici ile özel bir düzenleme yapan
bazı tür perakende konsorsiyumu olabilir. Büyük zincir mağazalar aynı zamanda
birincil bir pazarı temsil edebilir, çünkü çoğu yerli ve hatta uluslararası
yerlerde dağıtım ve satış için büyük miktarda ürün satın alacaklardır.
Hizmet sunan şirketler bile, arzulanan hizmetleri bulma
ihtimali yüksek olan birincil tüketim pazarını belirlemeye çalışacaklar.
Örneğin, ses ve web konferans çözümleri sunan bir işletme, hukuk endüstrisinde
ikincil bir pazar kurmaya çalışan perakendecileri iletişim araçlarının birincil
pazarı olarak tanımlayabilir. Birincil ve ikincil piyasaların belirlenmesi,
müşteri tabanının daha çeşitlendirildiği ve dolayısıyla karlı kalabilmek için
bir endüstri türüne daha az bağımlı olduğu bir durum yarattığı için, genellikle
herhangi bir işletme için iyi bir fikirdir.
Yorumlar
Yorum Gönder