Müşteri Temalı Nedir?



Bir müşteri muhasebeci, bir şirketin genel müdür kitabının tamamen müşterilerin şirketle olan işlemlerine ayrılmış özel bir parçasıdır. Çeşitli ticari işlemlerin tümünü bir defter tutma yerine koymak sonsuz kafa karıştırıcı olacağından, şirketler işletmelerin farklı yönlerine ayrılmış ayrı defter kayıtlarını kullanıyor. Bu yan kuruluş defterlerinden birisi, bir şirketin biriktirdiği tüm alacak hesaplarını ayrıntılı olarak açıklayan müşteri muhasebecisidir. Bu özellikle, şirketlerin müşterileri ile kredi düzenlemeleri olduğunda gerekli çünkü bu tür düzenlemeler genellikle tek bir ürünün satın alınması için birden çok ödemeye neden oluyor.

Defter tutma, etkili iş yapmak isteyen herhangi bir şirket için gerekli bir görevdir. Bir şirket, gelen ve çıkan tüm paraları izleyemiyorsa, paranın kaybolmasına ve iyileştirilmesine neden olabilir. Buna ek olarak, bir şirketin üstlendiği tüm işlemleri takip etmek, vergiler zamanı geldiğinde gereklidir. Farklı işlemlerin her biri gelişigüzel modele dahil edilirse, genel bir defterin aşırı doldurulması ve karışık hale gelebilmesi nedeniyle, belirli ticari dallara ayrılmış defterler gereklidir. Bir müşteri defteri, bu belirli defter kayıtlarından biridir. Sizde bu tarz makaleler için bu hizmetleri alabilirsiniz;
·        içerik ajansı
·        içerik siparişi
·        Hazır makale
Bazı şeylerin bir müşteri muhasebesine dahil edilmesi gereklidir. İlk olarak, belirli bir şirketin müşterileri ile ilgili tüm isimler ve önemli bilgiler dahil edilmelidir. Her müşteri, işletme ile o müşteri arasında gerçekleşen farklı işlemlerin tümünü ayrıntılı olarak açıklayan kendi sayfasını doldurmalıdır. İşlemler, yapılan satın alımları, müşteri iadelerini ve söz konusu şirkete yapılan ödemeleri içerir.

Çoğu durumda şirketler, müşteri defterlerine daha fazla ayrıntı tutmak isteyebilir. Bunu yapmak, muhasebe sürecinde herhangi bir karışıklığı önleyebilir. Örneğin, öğeler sevk edilirse, gönderim siparişini ve gönderim kimlik numaralarını eklemelisiniz. Satın alınan ürünlerin seri numaraları ayrıca defteride belirli bir yere sahip olmalıdır. Müşterilere gönderilen gerçek faturaların kopyaları, herhangi bir tutarsızlık olup olmadığına bakmak açısından da yararlıdır.

Şirketler geçmişte bir müşteri muhasebesi derlediklerinde genel muhasebecinin bir bölümünde ya da ödenecek hesaplara, envantere ve diğer iş konularına ayrılmış kitaplarla birleştirilen defterlerin bir bölümünde genellikle defter tutma işleminden oluşuyordu. Modern teknoloji, defteri deftere kaydetme işlemini çok daha kolay bir süreç haline getirdi, çünkü şu anda bilgisayar yazılımı ile ele alındı. Bu muhasebecilerin, sadece müşterilere ve onların alımlarına ilişkin verileri girmesini gerektirir. Yazılım daha sonra gerekli hesaplamaları yapar ve farklı ayrıntıların tümünü tutarlı bir bütün haline getirir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Katılma Belgesi Nedir?

Honorarium Nedir?

Emtia Stokları Nedir?