Müşteri Temalı Nedir?
Bir müşteri muhasebeci, bir şirketin genel müdür kitabının
tamamen müşterilerin şirketle olan işlemlerine ayrılmış özel bir parçasıdır.
Çeşitli ticari işlemlerin tümünü bir defter tutma yerine koymak sonsuz kafa
karıştırıcı olacağından, şirketler işletmelerin farklı yönlerine ayrılmış ayrı
defter kayıtlarını kullanıyor. Bu yan kuruluş defterlerinden birisi, bir
şirketin biriktirdiği tüm alacak hesaplarını ayrıntılı olarak açıklayan müşteri
muhasebecisidir. Bu özellikle, şirketlerin müşterileri ile kredi düzenlemeleri
olduğunda gerekli çünkü bu tür düzenlemeler genellikle tek bir ürünün satın
alınması için birden çok ödemeye neden oluyor.
Defter tutma, etkili iş yapmak isteyen herhangi bir şirket
için gerekli bir görevdir. Bir şirket, gelen ve çıkan tüm paraları
izleyemiyorsa, paranın kaybolmasına ve iyileştirilmesine neden olabilir. Buna
ek olarak, bir şirketin üstlendiği tüm işlemleri takip etmek, vergiler zamanı
geldiğinde gereklidir. Farklı işlemlerin her biri gelişigüzel modele dahil
edilirse, genel bir defterin aşırı doldurulması ve karışık hale gelebilmesi
nedeniyle, belirli ticari dallara ayrılmış defterler gereklidir. Bir müşteri
defteri, bu belirli defter kayıtlarından biridir. Sizde bu tarz makaleler için bu
hizmetleri alabilirsiniz;
Bazı şeylerin bir müşteri muhasebesine dahil edilmesi gereklidir.
İlk olarak, belirli bir şirketin müşterileri ile ilgili tüm isimler ve önemli
bilgiler dahil edilmelidir. Her müşteri, işletme ile o müşteri arasında
gerçekleşen farklı işlemlerin tümünü ayrıntılı olarak açıklayan kendi sayfasını
doldurmalıdır. İşlemler, yapılan satın alımları, müşteri iadelerini ve söz
konusu şirkete yapılan ödemeleri içerir.
Çoğu durumda şirketler, müşteri defterlerine daha fazla
ayrıntı tutmak isteyebilir. Bunu yapmak, muhasebe sürecinde herhangi bir
karışıklığı önleyebilir. Örneğin, öğeler sevk edilirse, gönderim siparişini ve
gönderim kimlik numaralarını eklemelisiniz. Satın alınan ürünlerin seri
numaraları ayrıca defteride belirli bir yere sahip olmalıdır. Müşterilere
gönderilen gerçek faturaların kopyaları, herhangi bir tutarsızlık olup
olmadığına bakmak açısından da yararlıdır.
Şirketler geçmişte bir müşteri muhasebesi derlediklerinde
genel muhasebecinin bir bölümünde ya da ödenecek hesaplara, envantere ve diğer
iş konularına ayrılmış kitaplarla birleştirilen defterlerin bir bölümünde
genellikle defter tutma işleminden oluşuyordu. Modern teknoloji, defteri
deftere kaydetme işlemini çok daha kolay bir süreç haline getirdi, çünkü şu
anda bilgisayar yazılımı ile ele alındı. Bu muhasebecilerin, sadece müşterilere
ve onların alımlarına ilişkin verileri girmesini gerektirir. Yazılım daha sonra
gerekli hesaplamaları yapar ve farklı ayrıntıların tümünü tutarlı bir bütün
haline getirir.
Yorumlar
Yorum Gönder